torsdag den 19. september 2013

Er hundeloven egentlig en lov??



sidst jeg så efter kunne man anke love, men med hundeloven er dette ikke muligt, så er det overhovedet en lov?
Hvor er retssikkerheden henne for hundejere i Danmark?
Politiet kan gå ind og tage hunden, derpå aflive den uden ankesag. som borger har man INTET valg uanset hvad
Flere hunde er på den baggrund aflivet ganske uretfærdigt. sagen med bogart fx

http://dkira.com/2012/03/29/hundeloven-dode-bogart-pa-grund-af-politisjusk/




i sagen med Cato handler det om 2 hunde der løber gøende og aggressivt hen mod Cato. Cato forsvarer sig. den ene hund får sammenlagt 7 sting fordelt, men ud fra billederne mener jeg de er ganske overfladiske. tro mig, min gamle hund har haft være, og der gad Helsingør Politi ikke engang tage imod en anmeldelse. det tog OTTE henvendelser inden de gad at gøre den
en anden gang sagde de at det var for "omstændigt" og jeg bare skulle fise ned til dyrlægen for de havde andet at lave.....

Spørgsmålet er Catos sag er HVORFOR straffes Cato for at forsvare sig,mens ejeren til de hunde ikke får en straf?? personen havde jo ikke styr på de hunde, og loven siger nu engang at man skal have kontrol over hunden, hvis den skal gå uden snor


men hvorfor må en hund ikke reagerer som en hund? er vi på vej hen et sted hvor hunde efterhånden skal være teddybamser, man kan gøre med hvad man vil?

Er problemet ikke efterhånden, at folk ikke respekterer hvad en hund er?


Fotograf: Theresa Kjær
Taget d 19 september v Helsingør Politigård
Catos sidste dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar