torsdag den 22. august 2013

Svensk Kennel klubs holdning til hundeforbud

Jeg sendte denne mail til SSK



Kære SKK


Jeg er bosiddende i Danmark, og mener at hundeforbuddet skal ophæves. Jeg har søgt lidt på den svenske klub, og finder jeres mening er modstridende.

Denne udtalelse forvirrer mig en del

The Swedish Kennel clubs policy is the same as the Swedish government’s policy, and that is that no breeds shall be banned, but dogs with overly aggressive temperaments and extreme "fightdrive" must be banned.


kildehnvisning http://www.endangereddogs.com/EDDRBSLopinions.htm#SKC





Hvad mener i helt konkret med fightdrive?
Der er ingen hund der er født kamphund. Det er bevist igen og igen, evt læs op omkring epigenitik, som er ret interessant
Rent faktisk er det et begreb, og ALLE hunde kan blive kamphunde
Vedr aggression, kan meget af det tæmmes ved brug af træning,aktivering mm og undersøger man racerne, vil man opdage at fx gravhunde og schæfere har et ubehageligt temperement, i forkerte hænder


Mit håb er, at i kan gøre det mere klart om i ER imod raceforbud eller ej, for som jeg læser det, er det ganske enkelt modstridende.





MVH

Theresa Kjær
Forkæmper for dyrerettigheder
Freelance journalist

Jeg fik dette svar




Hej!

Angående det uttalande som du hänvisar till vill jag hålla med dig om att det är lite olyckligt. Tror att det är skrivet för några år sedan också.

Svenska Kennelklubben vill inte förbjuda någon ras eller typ av hund utan hänvisar till en den lag som handlar om Tillsyn över hund och katt och att den ska användas av polisen.

För Svenska Kennelklubben är kamphund ett historiskt perspektiv då hundar framavlades för att vara kamphundar. Tidigare hade vi ett kamphundslexikon men då det utnyttjades fel av myndigheter och bostadsföretag togs det bort.

Vi ser problematiken med hundar som biten – ett hundägarproblem och inte ett hundproblem.

Hans




Med vänlig hälsning

Hans Rosenberg
Presstalesman/PR


Ingen kommentarer:

Send en kommentar