fredag den 16. august 2013

2 MEGET forskellige beretninger

Det ene er et øjenvidneberetning, det andet er medierne/politiet.....


Her er et øjnvidnes berretning om en hændelse i Hillerød igår, vi taler her om en voksen og fornuftig kvinde :
Føj for pokker en oplevelse.... 3 politibiler, 1 mortorcykel betjent,- plus en civil politibil fyldt med 3-4 betjente.. Peberspray og håndjern bag ryg.. 2 14 årige drenge... der har det svært og var løbet fra et opholdsted .. politiet var seriøst ved at brække den ene drengs arme.. alt i mens han skreg af smerte.. han brev ved med at sige.. du er Sebastians mor.. hils ham hils ham hils ham... da jeg spurgte ind og ville forsøge at støtte drengen... kom den ene betjent faretruende hen i mod mig og sagde jeg skulle forsvinde fordi ellers ville han anholde mig... hvortil jeg sagde jeg var mor og at jeg ville blive... jeg fik hørt hans navn da han kaldte op til yderligere assistance,- hvilket han fik det pænt skidt over jeg hørte... dernæst tog jeg klokkeslet og deres nummerplader... senere kom der een til,- der tog en kær muskelhund med... på internatet... dens bil nummer tog jeg også... sig mig hvad fanø har de gang i... er det en ny politistat fyldt med magt liderlige folk... de skal lige komme og lave mere skidt... så får de med mig at bestille.... ikke om jeg vil finde mig i at liv skal behandles sådanne..... fy for en oplevelse ...
politiet ankom i en patruljebil.. for at uventet at hente drengene hos min genbo.. den ene af drengene forsøgte først at rende væk.. men da de to betjente tog fat i den anden.. kom drengen tilbage og ville hjælpe ham... de smadrede drengen ned i asfalten på maven som lå og sprællede.. han lå og skreg af smerte... da den anden kommer tilbage for at hjælpe,- fik han sprøjtet peberspray i øjnene.. umiddelbart derefter kom der assistance fra de andre betjente... flere unge kom til.. hvilket måske har været med til at de har tilkaldt yderligere... men alle var rolige... undtagen politiet,- der stod og hidsede sig unødigt op i situationen.. det tog næsten 2½ time... og derefter gik de i gang med at stoppe andre hvor de så også tog hunden med... at den ene betjent målrettet gik hen mod mig og sagde jeg også ville blive anholdt hvis jeg ikke gik væk... tja... når man ser og oplever sådanne en situation.. så viger jeg ikke fra pladsen.. for det her var ikke i ok handling fra ordensmagtens side..


En kamphund blev ifølge vicepolitikommissær Anker Sylvest fra Nordsjællands Politi i Hillerød brugt som våben, da en 16-årig dreng og hans 34-årige følgesvend ville have løsladt en 15-årig dreng, der netop var blevet anholdt på Hillerødsholmsalle i Hillerød.
Drengen var på flugt fra en tvangsanbringelse på et opholdssted i Herning, da politiet fik et tip om, at han opholdt sig i en lejlighed i en boligblok på Hillerødsholmsalle.
"En patrulje kom til stedet, og de bankede på til lejligheden. Der blev ikke svaret, men da de var på vej bort, så de en person løbe ud fra opgangen", siger Anker Sylvest.
Betjentene løb den flygtende op - og det viste sig at være den 15-årige, der blev anholdt. Mens den ene betjent holdt den 15-årige tilbage, gik den anden op i lejligheden for at se nærmere på lokaliteten.
Den enlige betjent på gaden blev derefter opsøgt af de to andre.
"Den 16-årige havde en kamphund i en line, som han slækkede så hunden kun stod en meter fra betjenten", siger Anker Sylvest, der oplyser at hunden forekom aggressiv.
Den 34-årige truede samtidig betjenten med vold, såfremt den 15-årige ikke blev sluppet løs.
Episoden førte til, at de to fik et skud peberpray, inden de klokken 21.45 blev anholdt, sigtet for trusler mod tjenestemand.
Den 16-årige blev løsladt allerede samme aften, mens den 34-årige blev løsladt fredag formiddag.
Hunden må vente på løsladelse - eller døden. "Den er anbragt i en hundepension, hvor det skal afklares, om der er tale om en ulovlig kamphund", siger Anker Sylvest.
Hvis hunden vurderes at være ulovlig, risikerer den aflivning.

Læs mere: http://hilleroed.lokalavisen.dk/dramatisk-jagt-16-aarig-pudsede-kamphund-paa-betjent-/20130816/ARTIKLER/308169979/1139#ixzz2cBY2EITY

Ingen kommentarer:

Send en kommentar