tirsdag den 12. februar 2013

Mail sendt til politikere.Overskrift fra en bekymret dyreven

Skrevet af Theresa Kjær



Billede der er vedhæftet



Indsat d 13 august 2013 grundet ministerskifte fra Mette Gjerskov til Karen Hækkerup.


Kære Karen Hækkerup
Først et tillykke med den nye ministerpost. Jeg håber at du er den der kan ændre hundeloven, så vi alle kan gå i sikkerhed, for som det er nu, er os med hunde der enten ligner en listehund eller har en, udsat for trusler,spyt,spark og grov chikane
Følgende er en mail jeg har haft sendt til Mette Gjerskov, og den indeholder ideoplæg til en ny og forbedret hundelov
Jeg selv er forkæmper for fjernelse af hundeforbuddet, og ejer siden muskelhunde skal forblive i danmark på facebook, der er en af de største sider. Den kan ses her http://www.facebook.com/MSFIDdk


Da valget kom fik jeg løfter fra flere politikere om, at de ville se på hundeloven når de var valgt. Til dags dato er intet sket, og jeg er selvfølgelig skuffet, og med din udmelding om at du ikke ved hvornår der ses på den, frygter jeg for fremtidige hundeliv.
Loven misbruges også af folk,til at anmelde andre, således er fx fairdogs formand charlotte andersson, anklaget falsk for at have listehunde, af dem der er FOR hundeforbuddet, og jeg er meget bekymret over den udvikling, som den nuværende hundelov har vist.
Jeg håber du finder mit ideoplæg informativt.
der er flere info at finde på min blog http://dyresnak.blogspot.dk/
vedhæftet er min hund Vanilla. bedøm hendes raceÆndret den 24 februar da jeg har lavet en udvidelse med punkt 5.

Jeg skriver denne mail, i håb om at vil læse den, og tage den alvorligt,eftersom i lovede at se på hundeloven inden i blev valgt,hvilket er mere end 2 år siden

I 2010 lavede regeringen et forbud mod 13 hunderacer, den anden ændring var at hvalpe nu skulle være 8 uger når de blev chippet.
Det andet er sådan set rigtig godt,men det første har til dags dato slået mere end 1400 hunde ihjel.

Jeg skal understrege at loven IKKE kom til pga bid,men pga symbolpolitik og mediehysteri.
Undersøgelser understøtter dette.

Der er også hunde der LIGNER dem på listen der er aflivet, og så er der alle dem som er kommet i klemme af andre grunde.
Fx er der bidsituationer
Selvom hunden kun har bidt tilbage i forsvar,eller ved chok, dømmes den overfaldte part for ofte til døden, specielt hvis det var en såkaldt muskelhund
Der er et stærkt behov for en revurdering af hundeloven.


Følgende er:


Fjernelse af hundeforbuddet.


Det er ikke de 13 racer der laver mest skade, ifølge en undersøgelse lavet af fairdog( link vil være at finde nederst)
Derudover er vi også en del mennesker der står uden retssikkerhed, hvis politiet bestemmer at hunden er ulovlig.
Det vil nemlig betyde aflivning uden retssag.
FÅR man kørt sagen i retten, og den kendes uskyldig, er det desværre ofte for sent, for så er hunden død.


Det skal siges jeg selv er stoppet, hvor politiet påstod at min hund var en amstaff.
Jeg vedlægger et billede så kan i selv bedømme...Hvilket bringer mig til næste punkt... at bedømme en hund på et billede, er oftest umuligt. Raceeksperten skal have den mellem hænderne! Her er politiet så ikke raceeksperter hvilket igen har ført til aflivninger der var unødvendige


Oveni er bevisbyrden ejerens, og det kan i mange tilfælde ikke lade sig gøre ved fx blandinger. Hermed aflives hunden også


Vedr skambidning skal der en professionel, altså en der er uddannet adfærdstræner eller andet ind over og bedømme sagen.
Et bid er ikke bare et bid. Der kan være formildende omstændigheder, som fx den forsvarede sig selv, eller som i schæferen Thors sag, at der gik betændelse i. Dette kan ske, specielt hvis man ikke sørger for at få renset såret, som kan være en enkelt tand!


Hvis en hund har en uønsket adfærd, skal EJEREN idømmes tvungen træning hos anerkendte adfærdstrænere.
Gøres dette ikke, vil hunden omplaceres, og de får ikke lov at holde hund x antal år
Bødetillæg der kan mærkes fx 10.000 kr kan også være motiverende


I hundeudvalget skal der folk ind, der ved hvad de har med at gøre, så vi ikke gentager DKKs katastrofale "vejledning", der udsprang af indbyrdes klubmentalitet og stor uvidenhed.
Tornjak fx har ingen bidregistrering

Som sagt lovede i at se på det når i blev valgt ind, og tiden er inde nu,


Symbolpolitik har ALDRIG virket og kommer heller ikke til det.
Se blot knivloven... Hvis i kan ændre den,burde hundeloven også kunne revurderes.
så for at opsummere






1. Forbuddet skal fjernes


2. Retssikkerheden skal tilbage


3. Loven om skambidning skal gøres mere klar


4. Hundeeksperter skal vurdere hunde, IKKE jurister


5. Ejeren skal holdes ansvarlig, ikke hunden og evt bødeforlæg på fx 10.000 kr samt tvungen træning kunne være en ide


Jeg håber i vil tage dette til jer
her er henvisning til undersøgelserne


http://dyresnak.blogspot.dk/2012/11/fakta-over-fiktion.html


med venlig hilsen

Maria-Theresa Kjær Larsen
forkæmper for hunderettigheder

følgende af afsendt til
Mette Gjerskov
Karina Lorentzen og resten af retsudvalget
Dennis Flydtkjær
Michael Aastrup Jensen
Morten Bødskov
Tom Behnke
Johanne Schmidt-Nielsen
Simon Emil Ammitzbøll
Helle Thorning-Schmidt
Lars Løkke Rasmussen

7 kommentarer:

  1. Det er bare dejligt at der er nogle der vil tage denne kamp op.
    Det er nødvendigt når vi desværre har rigtig mange ministre og højtstående politikere som vedtager love primært grundet "gruppepres" fra medierne.

    Håber på det bedste.
    Hilsen Thomas

    SvarSlet
  2. Hej
    Jeg syntes at du har nogen gode synspunkter, de fleste er jeg enige i. Men en bøde på 10.000 kr er lige i overkanten, jeg ville ikke selv kunne skaffe dem. Min egen hund/hunde, har altid gået til hvalpe træning, hvor de lærer andre hunderacer at kende, det er vigtigt, for ellers står man igen med en hund, som kun kan lide sin egen race og det går ikke. Men gør det obligatorisk uanset om det er en lille hund eller en stor hund. Hvis man anskaffer sig en ¨*brugt hund*, så afsted med den ´til hundetræning, så man lærer hinanden at kende og kan få nogen gode råd af træner. Jeg håber at politikerne vågner op nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. netop den store bøde skal være med til at vise alvoren,men når det er sagt er der bid i forskrækkelse og så decideret aggression.

      Slet
  3. Rigtig godt skrevet, håber de kan se hvor meget de ødelægger , hvor mange hunde de slår ihjel og hvor forkert det er, for de stakkelse uskyldige hunde og ejerne der står tilbage og mistet der guldklumper..
    lav nu om på den lov, alt andet vil være tåbeligt!

    SvarSlet
  4. jeg må sige at det er dejligt at se at der kommer flere mails ind til vores regering så de kan se at det ikke er hunde der er problemet men mange gange dem som ejer dyret, har selv skrevt ind til dem for år tilbage og fik også svar på min mail men ikke noget som der er gjort noget ved, så derfor håber jeg inderlidt at denne mail vil åbne deres øjne og se at muskelhunde kan være lige så gode familie hunde som mange andre racer er, er selv ejer at en rigtig dejlig hund( fra listen af ) og har selv prøvet på ejen krop at mærke det had som medierne søgede for at komme med i form af alle de billeder af bide ofre, jeg er en hunde ejer som virkelig håber vi en dag kan se os i spejlet og være stolet som land for lige nu er vi et af de lande som slår flest uskyldige dyr ihjel ved lov

    SvarSlet
  5. Da jeg var ude at gå med en Hund, som jeg passer. Kom der en Hund farende mod oz, den knurrede og gøede helt vildt, den var ikke i snor, det var en af de hunde racer, som Buster Larsen havde i Matador, så det at de giver nogle bestemte racer dommen og aflivning der sku de tag at kigge på deres ejere i stedet for. Skal lige siges at ejeren af den Hund ikke fik den i snor og den fik bare lov til at rende løs samt gø i vilden sky. Og han sagde heller ikke noget til den andet end det plejer han aldrig at gøre.

    SvarSlet
  6. det er så godt skrevet teresse.. nu må vi jo så håbe at de kan se logikken i det du siger.. ogat deer villige til at tage forslagene op.

    SvarSlet