fredag den 10. august 2012

Hele 3 ting på en gang

har bare haft 3 ting i træk om dyr, der får mig til at krølle tæer

1 er
en schæfer bider en pomeranier ihjel.
Der mener jeg UANSET hvad der er sket, skal schæferen idømmes mundkurv, da den rent faktisk BED den lille hund ihjel, men NEJ
Der sker ikke noget retsligt, men det der får mig til at føle skam, er alle dem der mener det bare er tiptopdollar iorden, for den lille hund prøvede at bide den. Den var ved en stolpe ved indgang til grund, og dermed er det i orden

Nr 2
Okay, jeg ønsker så i dømmer ud fra HVAD der kunne være sket her:
En mand kommer idag imod efter vi har trænet, og hans hund der er noget mopslignende er ikke snor. Den løber hen til Vanilla, han kan ikke kalde den ind
Nu er Vanilla desværre blevet usikker efter en del overfald, men her er resultatet så af min intensive træning... hun reagerer ikke negativt
MEN HVAD NU HVIS
den lille hund havde faret i struben på hende og hun så havde bidt den ihjel??
Ville hun så være frikendt, for "hun forsvarede" sig bare??
Hun er så over dobbelt så stor som den hund, og vi kan jo godt se hvad forskellen er på en pomeranier og en schæfer :/

Nu skete der heldigvis intet, men jeg gjorde roligt og høfligt manden opmærksom på, at kan han ikke kalde hunden ind, skal han have den i snor
Han mumlede at det skulle jeg fanme ikke bestemme, hvortil jeg vendte mig om,med mit mest strålende smil og sagde at det så sandelig ikke er mig der har bestemt det, det er hundeloven, og så gik jeg videre
Tog han hunden i snor?? NEJ, han fortsatte af samme sti som mig, hvor der stå man skal have hunden i snor.. sikke en respekt:/

nr3
Næsten hjemme, ser jeg en mand hive hårdt fat i sin hund så den skriger og ryster den, og jeg råber: hey hvad LAVER du
En kvinde kører forbi, og råber jeg skal blande mig udenom, den havde snappet efter en...
jeg siger derpå hey få mundkurv på din hund, når den er så aggressiv, og desuden SKAL du vist også have mundkurv på den
nææ det var en broholmer/grand danoir det havde dyrlægen selv sagt
den er STADIGT aggressiv!!!
Vi havde en længere debat, men da jeg ikke havde beviser andet end hvad jeg havde set, sagde jeg til ham, næste gang jeg så ham behandle sin hund på den måde, ville jeg filme ham og smide det til politiet.....
det kunne jeg bare gøre......
Uanset hvad, mener jeg bestemt der er noget galt, når den snapper ud efter forbipasserende!

Desværre er det svært i sådanne sager, i og med at politiet faktisk er ligeglade, det kan man jo se med mange sager der rammer medier vedr dyremishandling:/

Så sikke en dag
hele 3 ting på en gang suk
lad os håbe der ikke kommer mere denne vej

med det ønsker vi jer en god weekend

vanilla træner over/under

1 kommentar:

  1. Hej Theresa stærkt du giver dem klø de dumme mennesker skal ha den skideballe basta og kæmpe respekt, også for det kæmpe skrive arbejde du laver for hundene Kæmpe god karma din vej her fra mig og mine hunde
    Mvh. MR Wagner

    SvarSlet