torsdag den 15. december 2011

Hvorledes en opdrætter er ramt af det nye forbud og mister sit livsværk

Åbent brev

Til Justitsminister, Lars Barfoed

For Justitsministeren er » Forbyd Tornjak« nogen ganske ubetydelige ord på et stykke papir.

–  For mig betyder det hele mit hundeliv, hvilket i realiteten er hovedparten af mit liv,
mange års research & avlsarbejde for bl.a. at finde de rigtige hunde og skaffe viden om racen,
hundesport med alt, hvad det indebærer, samt ikke mindst størstedelen af mit sociale netværk.  

ALT dette er nu væk - borte med et pennestrøg - og helt uden grund, fordi Ministeren ønsker signallovgivning.

Tornjak er en venlig hyrde/vogterhunde race primært anvendt som familiehund, som jeg ikke engang kan bruge, ej heller sælge, som vagthund.   Det er den totalt uegnet til.  
Det er helt til grin, at kalde den farlig, hvis ikke det var så sørgeligt - for nu tror folk, det er en kamphund.

Før troede jeg, at hvis man gjorde alt det rigtige, så blev man ikke straffet – nu ved jeg, at det passer ikke.

Før troede jeg, politikere havde en samvittighed og interesserede sig for deres vælgere - nu ved jeg alt for mange kun interesserer sig for stemmer, uanset konsekvenserne for de uskyldige mennesker, deres beslutninger rammer.

Før var jeg glad og udadvendt – nu undgår jeg mennesker, græder hele tiden, og kan ikke fungere i hverdagen.

Før var jeg altid venlig, hjælpsom og god for en joke – nu er jeg aggressiv, deprimeret og orker ingenting.

Før havde jeg et 28 år gammelt, godt ægteskab – nu er vi på randen af skilsmisse.

Før elskede jeg vores hus, som vi har brugt 22 år på at renovere – nu leder jeg efter hus i Sverige.

Før troede jeg love byggede på fakta – nu er jeg revet ud af den illusion.

Før troede jeg at jeg boede i retssamfund – nu er jeg blevet meget klogere.

Før havde jeg en god selvstændig forretning – nu er jeg ikke i stand til at passe den.

Før var jeg en solid og produktiv borger – nu kommer jeg til at koste dyrt i behandlingssystemet.

Før var jeg stolt over at bo i Danmark - nu kan jeg ikke komme væk hurtigt nok.

Før var jeg glad for mit liv – nu overvejer jeg alvorligt, om mit liv er værd at leve.

Altsammen fordi  -  Du fuldstændig har knust mit liv og mine drømme.

Takket være en tåbelig, ubrugelig lov, som i den grad har trådt på min retfærdighessans, og fået hele min verden til at styrte sammen - og som du har været primus motor for.

Du begriber næppe omfanget af, hvad du har gjort ved mig, og mange andre i samme situation, som er indehavere af racer, der er helt uden bidhistorik og som fuldstændig uforskyldt er blevet fanget i jeres politiske spil.  
– Og jeg er bange for, at du også er totalt ligeglad.  Hvad er du for et menneske ?
Du har uden videre besluttet dig for at ødelægge mit liv – uden grund.
Med hvilken lov påberåber du dig den ret ?   
Hvor er min ret  ?
Du er velvidende om, at hverken jeg eller mine Tornjaks er målgruppen for den her lov, men alligevel tillader du, at vi bliver uskyldige ofre for den. Hvordan kan du forsvare det ?
Du lever sikkert fint uden Tornjak på din forbudsliste - jeg får meget svært ved at leve med den på.

Jeg vil gerne spørge Justitsministeren  :

Hvor og hvordan kan jeg få erstatning for de uoverskuelige menneskelige konsekvenser, det har fået for mig og min familie, at Du, Justitsmininster Lars Barfoed, sammen med VKO – uden sagligt grundlag overhovedet, og uden hensyntagen til de konsekvenser, det medfører for de implicerede – har forbudt hunderacen Tornjak ?


Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar