torsdag den 15. december 2011

Er politikerne uddannede hundesagkyndige?

Til det må vi jo nok højt sige NEJ. 
På den famøse OBSliste over hunde der KAN blive forbudt finder vi Ibrisk dogge. Denne race har bragt stor undren i og med den ikke eksisterer.... der er en dræbersnegl godt nok der hedder ibirisk skovsnegl men ....
Hvem hos Justitsministeren har lavet den liste med obshunde?? En ting er sikkert.. de har prøvet at snige sig ud af den i lang tid og nu troede de så at de fandt et hul. Her er følgende forklaring:
"Vedr. iberisk dogge
Justitsministeriet har den 15. maj 2011 i et brev til bl. a. DTK BIG uddybet, at iberisk dogge, som står på observationslisten, er en samlebetegnelse, der dækker over dogo canario, alano, perro dogo Mallorquin og Ca de Bou."http://www.bull-image-gruppen.dk/3-lovgivning/3-03-observationsliste.htm#JMs_observationsliste
i selvsamme dokument står i øvrigt følgende
"DKK har endda i foråret 2010 sat politiet i kontakt med et af landets store IT-firmaer, som kunne påtage sig at løse denne opgave for Rigspolitiet til en pris, der var betydeligt billigere end den pris, som politiets egen IT-funktion havde angivet."
Jeg kan oplyse at FAIR DOG har lavet dette dokument ud fra politirapporter mm
i kan læse den HER
SÅ fordi man har kvajet sig gevaldigt vedr loven(endnu engang) så straffes endnu 4 racer... Hvem er det der sidder og peger disse hunde ud og skal stå for at være sagkyndig?? Jeg har prøvet at spørge flere gange men har til dags dato ikke fået et klart svar. Når justitsministeren ENDELIGT svarer er det et svar uden svar. Altså tågesnak, trods at mine spørgsmål er direkte uden en masse omsvøb!Jeg ville VIRKELIGT gerne vide hvem han har brugt som "ekspert" på den ibiriske dogge. I det hee taget så når man kigger på OBSlisten så er der et par hunde ikke engang jeg har hørt om
Hånden på hjertet:kender du racen Polski owczarek podhalanski?? 
Jeg kan ikke engang udtale det!!
Dertil skal nævnes at de racer der står på forbudsliste OG obsliste er dem der ligger længst nede når det kommer til bid, ja nogle er endda slet ikke registreret med bid og fx Tornjak og Dogo Argentino avles der IKKE ret meget af herhjemme...
For mig ser det ud som om DKK valgte racer med få repræsentanter. De måtte dog bringe et offerlam og her kommer rottweileren ind, til trods for at schæferen har større bidulykker i Danmark
Inden i ryger op af stolen så vil jeg minde folk om at min holdning er  at det ikke er racens skyld, men derimod dem der ejer dem. Mange aner desværre ikke hvad de har mellem hænderne!
Mens vi er ved udtalelser så lad os lige få statsministerens udtalelser
I Venstres nyhedsbrev af 2. juni 2010 understreger statsminister Lars Løkke Rasmussen 
at (citat) ’Enhver debat må basere sig på fakta’ (citat slut). 
Jeg har flere gange forespurgt hvad deres fakta er i forhold till hundeforbuddet og blliver mødt af en mur af tavshed.
Jeg spørger efter kildehenvisning og mere, og bliver mødt af en mur af tavshed.
Jeg spørger hvike eksperter de baserer deres udtalelser på og bliver mødt af en mur af tavshed
Gad vidst om jeg møder en mur af tavshed hvis jeg siger FAKTA ikke kun er en butik man handler i......
Uanset hvad så har jeg i sidste mail spurgt om de er hundesagkyndige,og afventer spændt en mur af tavshed

fairdog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar